Emaitzak: 5
2011 | ||
Baina oker gaude; izan ere, hizkuntzez gainera, beste elementu garrantzitsu bat dago: testuingurua. hizkuntzak beti daude testuinguru jakin batean; testuinguruak espezie jakin baten alde egingo du. hortaz, espezieen arteko lehia aztertzen dugunean, espezieak | beren testuinguruan aztertu behar ditugu. esate baterako, azter dezagun hizkuntza berdintasunaren gaia katalunian eta euskal herrian, legelarien ikuspuntutik. hasteko, hizkuntza komunitate horien hizkuntza berdintasunak aztertzean, kontuan izan behar dugu hizkuntza komunitate horietako batek besteak baino hiztun gutxiago dituela. Bi hizkuntzak ez daude egoera berdinean. hori dela eta, egoera hori konpentsatuko duen testuingurua sortu behar dugu. | |
2012 | ||
Aliatu gisa hartzen diren neurrian, | beraien testuinguruak aintzat hartzea ezinbestekoa da. Izan ere, asko eta askok eskubide urraketak eta desberdintasun soziopolitikoak pairatu behar dituzte, eta hauek kontuan hartzea ezinbestekoa da. | |
2013 | ||
Lau dimentsio horiek hala nola esparru sozial, politiko, ekonomiko eta ideologiko global batean gertatzen dira eta, nola ez, dimentsio eta esparru horiek hertsiki lotuta daude. Beraz, lau dimentsioak ulertezinak dira | beren testuinguru estralinguistikoa gabe. Horrenbestez, praktika linguistikoak praktika sozial orokorren azpimultzo bat dira (oso berezia, hori bai), eta batak ez dira ulertzen besteak gabe. | |
2022 | ||
Hiztun berrien aferan (Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri eta Urla, 2016) eta gazteen euskara erabilerari lotuta baina horietatik harago baita ere, ondorengo hausnarketa plazaratu nahi dugu: kolektibo hauei euskara" eman" diegu, baina" eman" diegun hizkuntza ba al zegoen | beraien testuinguruan txertatuta. Hizkuntza" eman" ostean, zenbatek dituzte berau erabiltzeko baldintzak? | |
2023 | ||
Lehenengo zatian beraien ibilbidearen berri eman zuten eta bertan agertu ziren partekatzen dituzten hainbat gai: ekarpenak egiteko desira, | beraien testuinguru mugatzailean altxatzeko beharra, norbere burua aurkitzea aktibismoan, momentuko baldintzek izan ditzaketen eraginak etab. Bigarren zatian, aldiz, ikuspegi pertsonalago batetik heldu zioten eta luze hitz egin zuten osasun mentalean aktibismoak duen eraginari buruz, denbora eta indar faltaz, lagun sare bat izatearen garrantziaz, fruituak ikusteak dakarren poztasuna eta beste hainbat ger... |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berak | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
berak testuinguru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
berak testuinguru aintzat | 1 (0,01) |
berak testuinguru aztertu | 1 (0,01) |
berak testuinguru estralinguistiko | 1 (0,01) |
berak testuinguru mugatzaile | 1 (0,01) |
berak testuinguru txertatu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |