2008
|
|
Apezaren sustatzailetarik bat izan zen Donibaneko auzapeza, Goyeneche zena. Hura ere bat, bere erratekekoekin, hau bezala; egungo egunean nehon nehor guti baita haren eta hunen kaskoko gizonik;
|
batek
ala bertzeak, ziren tokian, zilo bat ederra utzi baitute, nekez nekez betetzekoa.
|
2011
|
|
Anbibalentzia norainokoa izan daitekeen aztertu nahi dugu ondorengoan. Euskal identitatea, esan bezala, anbibalentea izaki, noiz den nagusi eta noiz subordinatua ikusi nahi dugu, zein modutan den
|
bata
ala bestea eta, azkenik, antagonismo sozialak eta identitarioak begi bistakoak diren ala ostendu egiten diren. Abiapuntua, tipologian paradigmatikotzat jo dugun izen mota izango da.
|
2012
|
|
Galdera honetan jasotako emaitzak zuhurtziaz aurkeztu behar direla aipatu behar da lehenik, zenbait erakundek zailtasunak edo zalantzak agertu baitituzte proposaturiko sailkapenaren inguruan edo beren diru sarrera batzuk kategoria
|
batean
ala bestean kokatzeko orduan. Dena den, ezaugarri bat nahiko agerikoa dela aipatu behar da zeren zentzu batean errotik hausten baitu esparru honekiko orokortua izan den uste bat, hots, euskalgintza edo kultur industria herri erakundeen laguntzetatik bizi izan delako ustea.
|
2014
|
|
Isilekotasuna edo sekretua da berariaz burututako informazio ezkutaketa eta galdera sinple batekin neur daiteke: momentu honetan jardueraren bat, praktikaren
|
bat
ala politikaren bat ezkutatzen saiatzen nabil?
|
2015
|
|
92). Hala, bada, ikerketa honek aztertu du ea komunikabideek kontzienteki egiten ote duten bideoaren erabilera
|
bat
ala beste.
|
2016
|
|
Arabako presondegian, emakumeentzako bi modulu egonik, modulu motaren araberako oinarrizko sailkapena dago; Errespetu Moduluaren eta Konplimendu Moduluaren artean bereizketa eginez. Hortaz,
|
batean
ala bestean egoteak gogozko irizpidea nolabait betetzen duela pentsa dezakegu. Alabaina, bestelako arazoak dituela dirudi; horietako bat preso onen eta gaiztoen arteko dikotomia sendotzea izanik.
|
2017
|
|
Elkarrekikotasunaren teknologiak, giza harremanen teknologiak, gizarte harremanen teknologiak, interakzio sozialaren teknologiak, teknologia erlazionalak, teknologia bigunak... kategoria horiek guztiak baliagarriak dira arte garaikidean bisitatuko dugun esparrua adierazteko. Hala ere, ez dira baliokideak, eta badakigu
|
bata
ala bestea erabiltzeak leku batera ala beste batera eramaten gaituela.
|
|
Elkarrekikotasunaren teknologiak, giza harremanen teknologiak, gizarte harremanen teknologiak, interakzio sozialaren teknologiak, teknologia erlazionalak, teknologia bigunak... kategoria horiek guztiak baliagarriak dira arte garaikidean bisitatuko dugun esparrua adierazteko. Hala ere, ez dira baliokideak, eta badakigu bata ala bestea erabiltzeak leku
|
batera
ala beste batera eramaten gaituela.
|
2020
|
|
Lehen atalean, gazteon hizkuntza ibilbideen azterketa aurkezten da, arreta jarriz hizkuntza mudantzetan, edo, bizitzako aldaketa garaietan izandako hizkuntzaohituren mantentzean. Nagusiki eskola ibilbideko aldaketak hartuz hari gisa, gazteok hizkuntza
|
bat
ala bestea erabiltzeari unean unean emandako zentzuan sakondu nahi izan da, hizkuntza ohituren mantentzeak edo aldatzeak haien sentipen, uste, balio eta ideiekin izandako harremanean arreta jarriz. Atal honen ondorio nagusia honakoa da:
|
2021
|
|
Fishmanek (2000: 93) dioen bezala," Language choices, cumulated over many individuals and many choice instances, become transformed into the processes of language maintenance or language shift", alegia, hizkuntza hautuen emaitza da hizkuntza bizirik irautea edo ordezkatzea. Eta, jakina, hizkuntza
|
baten
ala bestearen hautua egiteak dakar bata erabiltzea eta ez bestea, bat gailentzea eta bestea, berriz, ez erabiltzea.
|
|
Hizkuntza erabiltzeko, hizkuntzen arteko hautaketa egin behar izaten dugu gizarte elebidun eta eleaniztunetan, hizkuntzen arteko ukipen egoerako gizarteetan, alegia; eta sarritan, hizkuntza hautua berdinen artean egiten dela esaten bazaigu ere, eskubidea dugula
|
bata
ala bestea aukeratzeko, hizkuntza aukeratzeko askatasun hori, ordea, ez da horrela beti. Praktikan, hiztun komunitate horien arteko botereharremanek eragiten dute bataren edo bestearen hizkuntza aukeraketa egitean.
|
|
Bestalde, hiztun elebidunok, egoera komunikatiboen arabera, hizkuntza
|
bat
ala bestea hautatuko dugu. Hizkuntza batek besteak baino indar handiagoa izango duenez, hiztunen hizkuntza hautuan erabakigarriak izan daitezke komunikazioa gertatuko den egoera soziolinguistikoak hiztunarengan eragiten duen boterea eta hizkuntza bakoitzarekiko interesa eta ematen zaion balioa.
|
|
Eus Ele tipologiakoen esanetan, gela barruan irakaslearen presentzia eta eraginaren ondorioz, gehiago egiten da euskaraz, baina gelatik kanpo hizkuntza nagusia gaztelania da. Gelan bertan ikasle batzuek beren artean gaztelaniaz egiten dute eta beste batzuengana zuzentzeko euskara erabiltzen dute, hau da, ikaslea nori zuzentzen zaion, hizkuntza
|
bat
ala bestea hautatzen duela baieztatu dute.
|