Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2000
‎Maila: albistegia herrialde jakin bati buruzkoa ala Euskal Herri osoari buruzkoa den adieraztendu.
‎Gauza objektiboak etaseguruak dira derrigor... Bide bat ala bestearen artean, arrazoiak haztatu eta, azkenean zio absoluturik ez baita egongo, arriskatu eta hautatu egin beharkodugu.
‎Adibide aberatsa da borroka armatuari buruzko balioen salda, baina beste hainbatgairi buruz hitz egitekotan, baliagarri gerta dakigukeena ere. Gertaera bera, antzekoegoera, ekintza bat ala bestea baloratzeko kinkan, segun eta nongo protagonistak diren, bi diskurtso politiko ezberdin sortzen baitira. –Odolaren mintzoaz?
‎Existentzialismo ezberdinen iturri komuna daKierkegaard. Kierkegaard-en aurreneko obra handia Bat ala Beste da, 1843kootsailean Kopenhagen en argitara emana. Idazki hori XIX. mendearen 40ko hamarkadako urteetako idealismoaren eztabaidan kokatzen da.
‎Gogoeta egin genezake bi erei (biestadioei, esferei) buruz batera, baina ez biak batera bizi. Gizakiak, ezer direnakbehintzat, era batekoak ala bestekoak dira. Bien artean ez dago erdizka, ezbaika, batetik bestera zabuka, bietatik pixka bat izaki nahas mahas (printzipiorikgabe, hots, erabakirik gabe:
‎Gizaki estetikoak libertatea maite du oroz gain, ez du loturariketa uztarririk onartzen, etab. Bizimolde estetikoa egoan zentratua da, sentigarrian, plazerrean (erotikoan bezala, Mozarten musikaren laket artistikoan edo ikerketazientifiko baten plazerrean, etab.; zentzu negatiborik batere gabe, hortaz). Bizimoldeestetikoaren ñabardura ezberdin ugariak Bat ala Beste ko lehen parte osoan azaltzendira, eleberri gisako Seduzitzailearen egunka ria n bukatuz. Bizimolde etikoa, bigarren partea?, familian zentratua, guk bizimodu kristau zintzoa esango genukeenada substantzian.
‎Aut aut. Kierkegaard-ek ez dio esatenirakurleari zein bizimolde hautatu behar duen, estetikoa ala etikoa (hirugarrenposibilitatea, erlijiosoa, Bat ala Beste n ozta ozta dago aipatuta) 3; hori norberakbakarrik erabaki dezakeena da hain zuzen (indibidualismo erradikala), eta berak bakarrik erabaki beharra daukana, norbera izateko. Kategoria fundamentala erabakiarenada.
‎– Entzuleen hizkuntz erabilpen familiartekotasuna zen bata ala bestea hobestekoirizpidea, eta ez ulergaitasuna.
‎Eta euskal musika baldin badago, nola jakin dezakegu zeinden euskal musika eta zein ez? Nola jakin daiteke adierazpen kultural konkretu batgizarte bati ala besteri dagokionik. Nola jokatu behar dugu geure historia kulturalarenaurrean?
2001
‎Jakina, arrazoi hauek ez dira bata ala bestea eran agertzen; normalean denakbatera, edo bi edo hiru batera izango dira. Baina hori ez zen kezkatzen ninduengaia; besteak beste, zerrendako lehen biak ikaslea aintzat hartuz eta den bezalakoaonartuz konpon daitezkeelako neurri handi batean.
‎Eredu horren kontzeptu zentrala motibazioa da, zeinek bi prozesu posible izanditzakeen. Ingurune kulturala kontuan izanik, bata ala bestea, prozesu biak garrantzitsuak dira hizkuntzaren jabekuntzarako. Hizkuntz komunitateetako batek bizitasun etnolinguistiko baxua duen hizkuntz egoeretan, estatus baxua, hiztun gutxi etalaguntza instituzional gutxi, hauek testuinguru kulturbakarrak deituak dira.
‎1) 1H: Lehen hizkuntza batez ala gehiagoz aldi berean jabetzea.
2002
‎begiratuek, distantziek eta laztanek leku pertinentea dute euren arteko harremanean. Autobus geltokian gaudela, gainerako bezeroekin gordetzen dugun distantziak argiro dio guk besteez dugun jarrera (eta, barkatu adibide arrazista, distantzia bera gordetzen al dugu ijitu batekiko ala herriko ezagun batekiko?).
‎Harreman keinuak: mintzakideen artean harreman maila bat ala bestea den salatzen dutenak. Ez dira berdin portatzen gizaki bi amorante direnean edo nagusi langile harremana besterik konpartitzen ez dutenean.
2004
‎Zer da legea? Erregulartasun enuntziatu bat ala ezinbestez agintzen duena. Baina, gainera, legeak, zientziaren unitate asertibo txikiena denez, zer dio munduaz. Egiaala gezurra esaten digu, kontuan izanik lege guztiak idealizazioak direla?
2006
‎Arrazoia hainbat arrazionaltasun esferatan zatikatuta geratu da, eta bakoitzak autonomiaz gidatzen du bizitzaren ordena bat ala bestea. Ondorioz, esfera bakoitza oztoporik gabe garatu da, baina galdu dugu interes guztiak batuko dituen arrazoi bakar eta integratzailearen ideia ilustratua.
‎Bizitza horiek modu sistematiko eta ordenatuan antolatuak izan dira, diziplinaz eta sakrifizioz, eta era bateko ala besteko obligazio moralean edo fedean sostengatu dira. Weber-ek biziera horietako bat sakon aztertu zuen, lehendabiziko kapitalistena alegia.
‎Tipo idealak, Weber-en berbetan. Beraz, errealitatean nahasketak ager daitezke, modu batekoak ala bestekoak. Esaterako, tipo ideal horiek osagarriak izan daitezke helburuen aukeraketa egiten denean balio jakin batzuei jarraituz; kasu horretan ekintza hori helburuei egokitutako ekintza arrazionala da soil soilik bitartekoen aukeraketari dagokionean.
‎Kontratu atipikoa ez den arren, PLOk arautzeko asmoarekin eskaintzen dizkion artikulu urriak ez dira nahikoak publizitate kontratuak sortzen duen nahitaezko harremanaren konplexutasuna eta izaera zehazteko; beraz beharrezko suertatzen da lege horrek dioena eta antzeko kontratuentzat legediak aurreikusten duen erregimena integratzea. Hala ere, ikusiko dugun moduan, zailtasunak publizitate kontratua kontratu genero batean ala bestean sartzetik datoz. Mandatu bakoitzaren arabera, zerbitzu edo obra alokairu bat izango dugu, edo zerbitzu horien guztien multzo bat.
2007
‎Ezagutzaren bitartez eraikitzen da konzientzia, baina prozesuaren garapenean sentimendu bihurtuta eragiten du gure buruan. la automatikoki agintzen dusentimenduak burmuinean guretar bat ala aurkakoren bat agertzen denenan. Indarizugarria du gure erabakietan nor garen sentimentuak.
‎Bateraezinak diren baieztapenek ez dute lekurik diskurtso berean: bata ala bestea hautatu da azkenean.
‎Baina bistan da esamolde biak konbentzio hutsak direla; errealitatea bera esamoldetik menpegabeki dela. Aldiz, errealitatea, esapide bat ala beste edo hizkuntza bat ala bestetik bai, baina hizkuntzazkotasunetik ez litzateke mendegabea, autore beraren aburuan:
‎Baina bistan da esamolde biak konbentzio hutsak direla; errealitatea bera esamoldetik menpegabeki dela. Aldiz, errealitatea, esapide bat ala beste edo hizkuntza bat ala bestetik bai, baina hizkuntzazkotasunetik ez litzateke mendegabea, autore beraren aburuan:
‎herrien izpirituaren kanpoko agerpena da; euren hizkuntza da beren izpiritua eta euren izpiritua beren hizkuntza, ezin da biak aski identikoak pentsatu727 Horiek egiaz nola bat egiten duten iturri bakar eta berean, gure aditzearentzat erdiestezinean, esplikaezina gelditzen zaigu guri. Haatik, bata ala bestearen prioritateaz erabaki nahi gabe, hizkuntzen ezberdintasunaren azalpen printzipio errealtzat eta analisi oinarritzat nazioen indar izpirituala kontsideratu behar da, hori bakarrik dagoelako gure aurrean bizirik burujabe, hizkuntza aldiz hari atxikia dago728.
‎herri baten irudimenak, sentimenduak (ez daukagu apika gehitu beharrik, irudimena, sentimendua, ez direla herri baten baldintza geografiko, sozial, kulturalekin zerikusirik gabe egoten). Horregatik kontzeptu intelektualek berek, hizkuntza guztietan funtsean berdinak izan arren (eremu logiko batean), ez dute izaten balio berdina batean ala bestean, eta ez dute berdin ispilatzen mundua.
‎Hemen ere zailtasun horrekin borrokatu beharra dago. Hizkuntzen forma karakteristikoa euren elementurik ñimiñoenetako bat bederari itsasten zaio; haietako bakoitza modu batean ala bestean hark zermugatua dago, punttuka punttuka nahi den bezain ezin hautemana izanik ere. Kontrara, ozta ozta da posible puntuak edireitea, esan ahal izateko, horietantxe, banaka harturik, erabakigarriki itsatsia ageri dela hura.
‎Hala ere, hizkuntza alemanaren, ingelesaren mundu irudi edo mundu ikuskeraz mintzatzea baino egokiagotzat dauka, neutralkiago, hizkuntza baten ala bestearen «semantika» edo «eraketa semantikoa» esatea beste gabe (Ib., 281).
‎Pentsaera horren sakonean beste arrazoi bat dago, eta hori da zakuzalearen bigarren ezaugarria, funtsezkoa: 2) horren ustean munduaren gure ezagutza menderatu gabea da hizkuntza batetik ala bestetik:
‎hala, azaltzen digu Txillardegik, Yukatango indigenek ez dute mendirik ezagutzen, eta beren hizkuntzak ez du ideia horri dagokion hitzik. Eta aukerakoa da hots segida bati adierazki bat ala beste egokitzea: «beso» hotssegidari euskaraz adierazki bat dagokio eta beste bat gaztelaniaz.
bateko ala besteko jarduera linguistikoetan ematen dugu: berbazko mezuak prestatzen, ekoizten, jaso eta interpretatzen.
‎Ib., 176 Boas ek espresuki dio ezen hizkuntzan koloreen klasifikazio bat ala bestea edukitzeak ez duela hiztunengan haien tonuak hautemateko ahalmena (fisiologikoa) baldintzatzen.
‎Baina, gero, Newton-en mundua, eta Einstein-en mundua, mundu diferenteak dira. «Ebidentzia fisikoa» edozein gizajende behatzailerentzat berdina da, edozein mintzaira mintzatu; baina mintzaturiko mundua diferentea da mintzaira batean ala bestean.
‎Laugarren perpausei dagokienez, lehenengo perpausean aditz atzean dago (arras lanjeroski), bigarrenean ezezka dago aditza, eta, hirugarrenean ezezka dago mendekoa. Bosgarren perpausa bigarrenak bakarrik dauka, eta perpaus nagusian aditz ondoren dago galdegaia (hainbertzeraino), eta mendekoan zein da galdegaia, lauza baten gainean ala negarrez?
‎Jakina, perpaus txikietan ez dago alde handirik ordena bata ala bestea erabili, baina zergatik ez idatzi (1) ordenan eta ez (2) hurrenkeran, horrela errazago irakurtzen bada, eta jakinda horrelaxe egiten dela berba ere. Ikus dezagun batera edo bestera idatzita zelako alde onak dituen hurrenkera batak, eta zelako txarrak besteak.
2008
‎Edonola ere ez dirudi herritik kanpo zeudenak gelditu zirenak baino gehiago izatera heldu zirenik. Zeintzuk ote ziren batzuek eta besteek azaltzen zituzten arrazoiak erabaki bat ala bestea hartzeko. Sarasketak adina eta makaltasuna aipatu ditu arrazoi nagusien artean, baina kasurik okerrenean ere 12 urte eta erdiko aldea baino ez zegoen batzuen eta besteen artean.
‎Guda garaietan eurek, udaletxearen izenean jasotako zorrak, herri osoak eskuratzen zituen(?) Udal hauek neutraltzat jo zuten euren burua eta arerio biei tratu berdina eman zieten. Pertsonalki jarrera bata ala bestea izan zezaketen, baina diruari dagokionez, inork ez zuen bestelako portaerarik izan(?) 1813ko Debako Batzar Orokorretan herriek neutraltasun hori bermatu zuten» (Uriarte, 1998: 18).
2009
‎Windows edo Linux sistema eragilea daukaten horiengana bideratuko ditugu. Sistema bat ala bestea erabili, ez dago diferentzia nabarmenik ikusiko duzuen bezala.
‎Modu batean ala bestean, ondoko irudiaren pareko leiho beltz bat azalduko zaigu:
2010
‎Baina, gorago esan dugun bezala, industriaren eta ideologien aroan gauzatu zen gatazka dugu esku artean darabilgungudu hau. Hau da, batak ala besteak irabazi, batarentzako edo bestearentzako lekuabesterik geldituko ez zen gerraoste bat utziko zuena. Horregatik da 36koa, urteaklehenago Espainian izandako iraultza, gerra eta abar ez legez, horrenbeste heriotza, errepresaliatu eta, berdin, atzerriratu eragindakoa.
‎Elkarrezinak: bata ala bestea, bi helburu horiek batera ezin direnean lortu.
2011
‎Esan izan da hiztunaren intuizioa edo sena erabili daitekeela hiztun horrek egiten duena hizkuntza bat ala aldaera bat den jakiteko. Alegia, hiztun batek jakin lezakeela berak hitz egiten duena hizkuntza bat den ala aldaera bat besterik ez den.
‎Fishamen ustez, ordea, baieztapen hori ez da guztiz zuzena. Zuri ala beltz planteamendutzat jotzen du, bat ala beste planteamendutzat. Hizkuntza indarberritzearen aldekoek ez daukate zertan demokraziaren aurka egin hizkuntza indarberritzeko.
‎hizkuntza handia menderatzea ez da bateragarria helduek haurrari hizkuntza txikia hitz egitearekin edo irakaskuntza hizkuntza txikian egitearekin. Aukeratu bat ala bestea. Hizkuntza handia eta gizartean mugitzeko balio duena aukeratu, ala hizkuntza txikia, etxeko zulokoa aukeratu.
‎Baina lehendabizi hizkuntza kopuruak zehaztearen zailtasunez jardungo dugu. Batek pentsa lezakeenaren kontra, beti ez baita erraza hiztun talde batek egiten duena hizkuntza bat ala hizkuntza baten aldaera soila den zehaztea. Behin zailtasun hauen berri emanda, munduko eta Europako hizkuntza kopuruak eta hizkuntzen hiztun kopuruak aurkezten dira.
‎ereduak ezberdintzerakoan aurkakotasunetan oinarritzen dira (adibidez, ikasle motan zein irakaskuntzarako hizkuntzan, etxeko hizkuntza vs hizkuntza menderatzailea planteamendua egiten da), eta horrela nekez irits daitezke hezkuntza eleaniztunaren konplexutasunaren berri ematera. Aurkakotasunen muga horiek gainditzeko, continuum itxurako proposamena egiten du Cenozek, bai ala ez, bata ala bestea moduko planteamenduak saihestu eta tarteko ñabardurak azaleraziz. Eta helburua da ahalik eta hezkuntza eleaniztun mota ugariena deskribatzeko tresna bat lortzea.
‎Olivares, Rosa, Piqueras, Méndez eta Ramos-en (2003) arabera, continuum baten ertz bakoitzean koka litezke herabetasuna eta nortasunaren nahaste saiheskaria, eta bien artean fobia sozial zehatza eta orokorra. Nahastearen sintomek pertsonaren eguneroko bizitzan eragiten duten interferentziaren arabera, nahaste bat ala bestea duela esan daiteke. Nortasunaren nahaste saiheskariaren eta fobia sozialaren arteko bereizketa zaila gerta daitekeenez, kapitulu honetan bertan atal berezi bat eskaini zaie.
2012
‎ez dago honetan gehiegikeriarik. Berdintsu gertatzen da jakintza guztietan.Filosfian oinarri batetik ala bestetik hasi, toki diferentera iristen da. Artean berdin.Egia zein den nola jakin dezaket nik?[...] Fedezko aitorrak egiten ditugu guztiok, baitakonturatu ez garen askotan ere.
‎Kontratu atipikoa ez den arren, PLOk arautzeko asmoarekin eskaintzen dizkion artikulu urriak ez dira nahikoak publizitate kontratuak sortzen duen nahitaezko harremanaren konplexutasuna eta izaera zehazteko; beraz beharrezko suertatzen da lege horrek dioena eta antzeko kontratuentzat legediak aurreikusten duen erregimena integratzea. Hala ere, ikusiko dugun moduan, zailtasunak publizitate kontratua kontratu genero batean ala bestean sartzetik datoz. Mandatu bakoitzaren arabera, zerbitzu edo obra alokairu bat izango dugu, edo zerbitzu horien guztien multzo bat.
2014
‎Instituzioetan, eskumenak eskumen, planoetan, trama bat ala bestea margotzen dutenean aintzat hartzen otedute politikariek paper zuri horren azpian badela herri bat, bizi den herri bat. Inguru, hizkuntza, ohitura, kultura, harreman, balore eta bizi modu jakin batean diharduen herritarren komunitatea?
‎Lurralde Antolamendua Herri ereduaren garapenerako elementu, tresna funtsezkoa da. Baina, tresna horrenerabilera norabide batean ala bestean erabil daiteke. Alegia
‎Haur jaioberriak zer «izan behar» du: mutiko bat ala neskato bat?
2015
‎Ikus entzunezkoen digitalizazioak eragin dituen aldaketak, beraz, ez dira hainbeste etorriLTDarekin; izan ere, teknologiaren eskuragarritasunak eragin du aldaketarik nabarmenenakontsumo ereduan. Teknologia eramangarri arinak (tabletak, smartphone ak,...) oraindik hedatugabe zeuden 2011n, baina ordenagailu eramangarria edukitzea esanguratsua zen, kontsumoa modu batekoa ala bestekoa izatea eragiten baitzuen. Horrek agerianuzten du teknologiaren mugikortasunak duen eragina ikus entzunezkoen kontsumo ohitureneraldaketan, hainbat ikerlanetan aipatu izan den eragina berau (ikus, adibidez, Brasel eta Gips2011; Gutnick et al., 2011).
2017
‎Erantzun zehatzen bilaketa kontzientea baino, marrazketaren zeregina ez da izanerantzun zehatzen bilaketa kontzientea, galderak sortzen diren ariketa baizik. Hasierakoei gehituzaizkien gako asko agertu dira bidean, euren artean norabide batean ala bestean mugitu garela, batzuk baztertuz eta beste batzuetan sakonduz, nahita edo kontzienteago batzuetan, gutxiagobesteetan?. Tao hitza itzultzerakoan, bidea?
‎Horretarako, Bidasoa Txingudi badiari buruzkoinformazioa duen Bidasoa Turismo3 webgunea erabili zen. Hiru webguneek ziurtatzen zuten irisgarriakizateko WCAG 1.0 gidalerroak betetzen zituztela maila batean ala bestean: Discapnetek AA mailan, Gipuzkoak A mailan eta Bidasoak A mailan.
2019
‎Bestelakoa izaten da egoera, egitura sendoagoa eta, nolabait esanda, trinkotuagoa duten elkarte etagizarte mugimenduekin. Izan mota batekoak ala bestekoak, gizarte mugimendu horiek erakundepublikoekin harremana daukatenean planifikazioa eta ekintzen periodizazioa askoz ere luzeagoa izatenda, epe laburreko edo ertainekoen aurretik.
‎Ikerketa historiografiko gehienetan bezala, iturrien aukeraketak berebiziko garrantzia du, aukeratzen diren iturrien arabera lortu daitekeen informazioa modu batekoa ala oso bestelakoaizan daitekeelako. Izan ere, iturri historiografiko bakoitzak igorle jakin bat du, eta kasubakoitzean, igorleak interes partikularrei erantzuten die eta momentuko egoerak baldintzaturikdago beti.
‎Beste ekarpen askoren artean, hizkuntza identitate ezberdina dutenhiztun berri gazteen profilak identifikatu dituzte (euskaldun zaharra, euskalduna eta euskaldun berria), eta baita profil horietan eragiten duten faktoreak ere (besteak beste, hizkuntza gaitasuna eta harremansareak). Gazteek beren burua profil batean ala bestean kokatzeko orduan, gainera, Ortega eta bestekikusi dute gazteek beren buruari euskal hiztun gisa ematen dioten benetakotasuna eta zilegitasuna erealdagai garrantzitsuak direla. Woolarden (2008) lana aipatuta, Ortega eta bestek zehazten dutehiztunen benetakotasuna eta zilegitasuna elkarrekiko lehian dauden bi baliotan ardazten dela: anonimatu balioa eta benetakotasun balioa.
‎Unitate Fraseologiko (UF) deritze nolabait idiomatikoak diren hitz konbinazioei, hau da, hitz batez baino gehiagozosaturik egon arren erabat konposizionalak ez direnei (Baldwin eta Kim, 2010). Halako hitz konbinazioak idiomatikoki nahiz literalki uler daitezke askotan, eta testuinguruaren arabera argitu ohi da esanahi batez ala besteazari garen. Esate baterako, ziri eta sartu hitzak idiomatikoki erabilita daude 1 adibidean, baina literalki 2.ean1.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia