2000
|
|
...ik —justifikazio testuingurua—107 Epistemologoaren eginkizuna, hau da, zientziaren filosofoarena, ez datza zientzi garapenaren eta bere gertakarien soziologia egitean, ezta historia, psikologia edo politika ere; ez zaio axola izan behar, esate baterako, Heisenberg nazia zenentz ala ez, eta honek eragina izan zuenentz berak produzituriko ezagutza —1926ko mekanika kuantikoa— mota
|
batekoa
ala bestekoa izaterakoan. Ez; epistemologoaren eginkizuna zientzia, bere teoriak, logikoki berreraikitzean datza, Reichenbachen ustez.
|
2001
|
|
Baina hori amets hutsa da. Guk gauzaren ezaguera dugu esku
|
batean
ala bestean, baina besterik ez.
|
2003
|
|
— Dirudienez Hermesen oparia litzateke guretzat, ni, Aristodemo, Fedro eta hauentzat, zuek, edatean indartsuenek orain uko egingo bazeniote, gu beti ezinean baikabiltza. Sokrates kanpo utziko dut, bietan ona da-eta, eta guk
|
bata
ala bestea eginda ere, egoki gertatuko zaio. Beraz, bertan gaudenon artean inork ardo asko edateko gogorik ez duela dirudienez, agian ez nintzateke horren desatsegin izango mozkortzearen inguruko egiak esango banitu.
|
|
Eta kontu mitikoekin gertatzen den bezala, estilo propioa garatzen du, horren bitartez errealitatea errepresentatzeko —baita sortzeko ere— Eta estilo bakoitzak bere egiaren nozioa lantzen du, eta horrekin batera objektibotasun eta arrakasta kontzeptuak ere bai. Estilo
|
bat
ala bestea aukeratzea gizarte ekintza da, Feyerabenden ustez; historian kokatzen den gizarte ekintza, eta ez egia aldaezina. Baina aukeraketa oso gutxitan izaten da razionala.
|
2004
|
|
Askatasun horri esker nire kabuz erabaki ahal izango dut, bai zerbait egiteko orduan eta baita zerbait sinesteko ala ez sinesteko orduan ere. Askatasunaren indarrez amaigaberainoko aukera izango dugu erabakitzeko ea nahi dugun gauza bat edo bestea baieztatu,
|
bata
ala bestea sinetsi, modu batera ala bestera jokatu eta, gura izanez gero, baita neu existitzen naizela ukatu ere, nabarmena izan arren niretzat arrazoitzen duen zerbait naizela.
|
|
Askatasun horri esker nire kabuz erabaki ahal izango dut, bai zerbait egiteko orduan eta baita zerbait sinesteko ala ez sinesteko orduan ere. Askatasunaren indarrez amaigaberainoko aukera izango dugu erabakitzeko ea nahi dugun gauza bat edo bestea baieztatu, bata ala bestea sinetsi, modu
|
batera
ala bestera jokatu eta, gura izanez gero, baita neu existitzen naizela ukatu ere, nabarmena izan arren niretzat arrazoitzen duen zerbait naizela.
|
2008
|
|
Enpedoklesen doktrinei dagokienez, zailtasun berberak plantea daitezke; eta horietaz gain, ondoko hauek: a) gorputz sinpleak elkarrengandik sortzen direnez, gorputzek ez dute beti haiek beraiek (alegia, sua edo lurra) izaten jarraitzen; b) mugimenduaren kausari dagokionez, ez du argitu kausa
|
bat
ala bi (alegia, Adiskidetasuna eta Gatazka) ezarri behar den; c) aldaketa ezabatzen dute (aldaketak aurkarientzako azpigai bat behar baitu). Anaxagorasen homeomerien doktrinari buruz, Aristotelesek absurdoa dela pentsatzen du; izan ere, a) homeomerietan nahastu aurretik, osagaiek banandurik existitu lukete; b) edozein nahasketa litekeena balitz, ezaugarriak edonola eman litezke; c) ez du ezer berririk esaten (kausa materiala eta eraginkorra besterik ezartzen ez baitu); dena nahasturik balego, orduan ez legoke ez entitaterik ez ezaugarririk.
|
2011
|
|
Bai jaunak: gorroto da itza, naiz-eta asko estutzen ba gaitu ere euskaldun aundi
|
batek
ala jokatu zuela aitortu bearrak.
|
2012
|
|
amodioa aurrean dagoen Bat onartzean datza. Jeloskortasunak berehala abian jartzen dira,
|
batak
ala besteak Bat itxi eta itogarritik kanpora urrats bat egiten duenean. Bi a beti susmagarria da.
|
2016
|
|
egoismo erradikalaren tesia. Subjektutzat
|
bat
ala beste zein hartu diferentziaren munta Dawkinsek berak nabarmentzen digu: auzian dagoena banakoaren ala taldearen lehentasuna da, eta azken batean gizakiaren norbanakoarenizaera natural egoista ala altruistarena.233
|