Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2001
‎eroria, tentea, irte  na, zapala, estua, zabala, haragitsua, hezurtsua, gogorra ala biguna... Bezeroak, normalean, aurreraka sartzen zirenez, astia franko ematen zigun, bata ala bestea, zein zen erantzun zuzena asmatzeko. Hala ere, azkenean, irteterakoan, guretariko batek, txandaka, korrika irten mostradore atzetik eta, nahi gabe balitz moduan, taka!, ipurdian ematen zion alde egitera zihoan bezeroari, aurretiaz kalkulatutakoak ea zuzenak ziren ala ez ikusteko asmoz, alegia.
‎Nik, behintzat, gauzen berri ikasi ez dudalako edo, maizago jakiten ditut zeharka zuzenean baino. Eta bata ala bestea hobesteko nahiz saihestekoan irizpideak estalkirik gabe –bidenabar, halere, eta iragaitzaz bezala beti– azaltzen badira, ez da batere nabari zeinek irten behar lukeen nagusi horrelako bi elkarren etsai ditugunean.
2006
‎Buru talka deitzen genion jolasaren oso zaleak ginen eskolako lagunak, eta Hermann eta Zezenko deitzen genion mutil kankarro bat izaten ziren beti irabazle. Gimnasia egiten hasi nintzenetik, ez nuen batari ala besteari irabaztea beste ametsik eta kopeta logelako horma baten kontra jarririk, hankak pixka bat atzeratu eta, bultza eta bultza, indarra egiten nuen buruaz. Goiz batez, Zezenkoren aurka jokatzea egokitu zitzaidan.
2007
‎Euskal Herriaz ari garela: Zazpiak Bat, Laurak Bat, Hirurak Bat ala herrialde bakoitza. Erantzuna funtsezkoa da Nafarroaren kasuan, Euskal Herri osoan edo Hego Euskal Herrian eginen balitz erreferendum bat independentziari buruz, nafarrak behartuak izan bailitezke euskal estatu independenteko kideak izatera, gogoz kontra, Bizkai Gipuzkoetan anitzez jende gehiago bizi baita Nafarroan baino.
2008
‎Jolas gaitezen. Izan zaitez nahi duzun bitartean bata ala bestea. Horrela izanen gara aske, askatasun hitzaz okaturik dagoen herri honetan.
2009
‎Ez zara zeure egoera ulertzeko gauza izango baina (eta hau da kontua) inork ezin du zeure ordez erabaki. Modu batean ala bestean, bai, ondoan izango nauzu nire esku dagoenerako. Eta bere erara, aita ere bai, seguru nago.
‎Inork espero ote dezake, beraz, ezer onik hizkuntzen arteko harremana gatazka bidean eta" hizkuntza bat ala bestea" ikuspegi baztertzailearekin egituratzetik. Molde horretako ikuspuntuak indar biziz plazaratu ziren Espainian, 2008 urtean," espainiera, hizkuntza komuna" manifestuaren bultzatzaileen eskutik.
‎Hizkuntzen auzira fundamentalismo erlatibistaren betaurrekoak jantzita hurbiltzen direnek esango digute ez dagoela ezinbestekoa den hizkuntzarik, eta, beraz, gaineratuko dute: " zer axola dio hizkuntza bat ala beste erabiltzeak, elkar ulertu ahal bagintezke?". Ziurrenera egia da ez dagoela ezinbestekoa den hizkuntzarik (esan ohi da" bizitzan ezinbestekoak omen zirenen gordeleku" direla kanposantuak), baina hori bezain egia ere da ez dagoela alferrikakoa den hizkuntzarik, behinola Maalouf-ek ederki azaldu zuenez.
‎Hedatuz doaz modu bateko ala besteko laguntza psikologikoa eskaintzen duten profesionalak. " Autokontzientziaren merkatu" zabala dugu eskura:
‎60ko hamarkadan auzi politikoak psikologizatzearen kontrako amorratuak zirenak posizio politiko erradikalak erdi utzi eta kultura terapeutikora pasatu ziren, Rubin tartean. Izan ere, egunero gogoratzen zaigu, modu batean ala bestean, geure zoriontasuna, gizartearen arkitekturaren eta zimenduen araberakoa ez, geure konpetentzia pertsonalaren araberakoa izango dela soilik. Euskal Herrian ere, egin izan da militantzia politiko iraultzailetik Reikirako bidea, oraintsuago bada ere.
‎Bide horretatik gainerakoei demostratzen zaie gaitasun indibidualak direla, eta ez injustizia estrukturalak? gizarteko solairu batean ala bestean kokatzen gaituztenak. Ondoko diskurtsoa barneratu dugu ondorioz:
‎Nazio Batuen arabera, 1.173.600 lagun hil dira erradioaktibitateak sorturiko minbiziak jota; Europako irradiazio arriskuen arloko komiteak dio hildakoak 61 milioi direla. Gainera, munduan kontsumitzen dugun erregai fosil guztia planta nuklearrekin ordezkatu nahiko bagenu, historiako 10 mila planta nuklearrik handienak eraiki genituzke eta, bide hori hartuz gero, uranioa hamarkada baten ala bitan agortuko litzateke. Oroz gainetik, energia nuklearra petatxua litzateke, ez baitago uranio nahikorik halako desafio baterako.
‎Mendian behera irrist egin dezakegu, kontrola galduaz eta auskalo zeren kontra amilduaz geure gorputzak, ala jaitsaldi lasaia presta dezakegu, makuluak lagun eta gorputza gehiegi zigortu gabe. Beheraldiak bata ala bestea har dezake ardatz. Bide ordenatua jarrai dezakegu:
‎Beharbada likido (ago) horiek bi eremuotako batean bizi dira, subiranismoan ala unionismoan?, baina ertzetan akaso, eremuotako berotasun afektiboa apenas iristen den paraje mugakide hotzagoetan. Edo paraje mugakideetan gertatzen den legez, hanka bakoitza mugaren alde banatan dute, eremu batera ala bestera espainiarrentzat ilegalizatzea eta beste guztioi hori irenstea bezain natural bizi dutelarik. Edo, beste barik, bi eremuotatik kanpo bizi dira, hirugarren eremu bat propio osatuz; hauteskunde deialdiaren arabera, bati ala besteari atxikiko litzaieke, edo etxean geratu," aspertuta naukate" esanez.
‎Edo paraje mugakideetan gertatzen den legez, hanka bakoitza mugaren alde banatan dute, eremu batera ala bestera espainiarrentzat ilegalizatzea eta beste guztioi hori irenstea bezain natural bizi dutelarik. Edo, beste barik, bi eremuotatik kanpo bizi dira, hirugarren eremu bat propio osatuz; hauteskunde deialdiaren arabera, bati ala besteari atxikiko litzaieke, edo etxean geratu," aspertuta naukate" esanez.
‎Hori guztia gutxi balitz, identitatea kontu konplexua da gurean; bereziki konplexua, Nafarroan. Euskal Autonomia Erkidegoko euskal herritarron artean, ehuneko ia 70 luze batek dio bere identitatean badagoela espainoltasunik, neurri batean ala bestean. Eta, identitate sentipenak dinamikoak izanik, alderdi hori erraz bizkortzen da futbolak edo bestelakoren batek deituta, Estatuak bere mekanismoak aktibatzen dituenero.
‎Esanahi eta motibazio ezberdinak erantsi ohi zaizkio lanari, baita bizitzari ere. Munduan kokatzeko modu bat ala beste bat. Lanari loturiko unibertso sinboliko bat ala beste bat, afektu multzo bat ala beste bat.
‎Munduan kokatzeko modu bat ala beste bat. Lanari loturiko unibertso sinboliko bat ala beste bat, afektu multzo bat ala beste bat.
‎Munduan kokatzeko modu bat ala beste bat. Lanari loturiko unibertso sinboliko bat ala beste bat, afektu multzo bat ala beste bat.
‎Denetik egon da bertan: harria txikitzen, familia mantentzen eta era bateko ala besteko katedrala eraikitzen ibilitakoak. Norbanako askoren barrualdeetan indar handiko doinuek, osagai kulturalek, motibazioek?
2011
‎Euskal Herriko historian zehar askotan egin da orain arte ikusi dugun bezala. Garai batean ala bestean, gudak zirela, aduanak zirela, beharra zela, produktuak pasatzea debekaturik zegoela... alternatiba kontrabandoa zen. Mugarrien inguruetan bizi zirenek ongi asko ezagutzen zituzten, dituzte, bideak.
‎Hirugarren estantzia horretan zaudenean, zaude, galdu direnen, joan direnen, ezabatuak izan direnen, neurri batean ezabatuak, bestean ez, izan diren horien oroitzapenez inguratua, eta hori birkreatzen, harreman horiek eta gogoeta horiek, oroitzapenak birkreatuz, harremanak birkreatu nahian bizi naiz. Eta batzuetan, maite dituzun, eta maite zenituzkeen galdutakoen itzal horiek hor dituzu hurbil, eta senti zenitzake, eta beraiekin mintzatzen zara, eta erantzuten dizute modu batean ala bestean, hurbil dituzu, eta beste batzuetan, zoritxarrez ez. Ihes egiten dizute, urruntzen doaz, eta zu hor zaude, atormentatua dialogo horretan, elkarrizketa horretan, baina erorialdiekin.
‎Mendian behera irrist egin dezakegu, kontrola galduz eta geure gorputzak auskalo zeren kontra amilduz, ala jaitsaldi lasaia presta dezakegu, makuluak lagun eta gorputza gehiegi zigortu gabe. Beheraldiak bata ala bestea har dezake ardatz. Ikusi behar, zenbaterainoko adostua den ibilbidea eta zenbaterainoko indarrez moldatua.
‎eredu motorizatua, garestia, eta petrolioaren menpekoa. Modu batean ala bestean ardura guztia estatuaren edo merkatuaren eskuetan utzi ordez, norbaiti argitxo bat piztu zitzaion: herritarrak gaitzea lehen sorospenak egin ahal izateko zerbitzu medikoak etorri bitartean.
2018
‎Ezin dira burezurra eta bi zaldien marrazkia biak batera ikusi. Bat ala bestea. –Atzaparrez baliaturik, burezurraren isla marraztu zuen segidan?:
‎–Ostalariaren semeak ez daki, artean, mutila ala neskatxa den, ez daki mutil batez ala neska batez maitemindu den. Hargatik, ez dira elkarri gozamen ematera ausartzen, bai baitakite urkamendi bat dagoela katedral atzean fraide doktrinoak perturbatio antinatura deituetara prestatzen direnentzat.
‎Hil aizunak funtsik gabeko zurrumurru bati esker ezagutu zuen, nire adiskidantzaren neurria bezala, baita beste hainbat ahaide, lagun eta hurkorena ere. Hildako bati ala hil aizun bati, nori egiten nion kortesia Pillarditi egindako bisita harekin?
2021
‎■Eta horren gaztea izanda... jardun hori nundik datorkin hiri? Senezko jakinduria batetik ala dotrina feministetatik? ‣ Airetik... eta lurretik ere bai puskat.
2022
‎–galdetu zuen?. Hegal bat ala bularki xerra bat?
‎Galdera binario horren atzean arazo pertsonala baino gizarte hezkuntzarena dagoela jakiteko? Neska ala mutila den galdetzen diotenei egiaz bost axola zaiela bata ala bestea den ohartzeko. Zerbait esatearren eta gizakiak garen heinean elkarrekin komunikatzeko besterik erabili ez diren hitzak direla jabetzeko?
‎Gure seme alabak haurtzaindegira eramatea, oraindik, erabaki bat da, ez eskubide bat. Gurasoek ebazten dute noiz ezin diren haurrez arduratu, denbora horretan umeak norekin utzi, aitona amonekin, ama eskolako andereñoekin, zaintzaileren batekin ala hiru horien konbinaketarekin, umea eskutik eskura pasatzen dutela, gurasoak horiei guztiei ordaindu ahal izateko sosak irabaztera joaten diren bitartean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia