2013
|
|
Azterketa abiatu aurretik esan bezala, lan honek bildumaren azterketarako gai
|
izan
nahi luke, bai eta literatur itzulpenen hitzaurregileentzako bidelagun ere. Izan ere, ondokoak eztabaidagai dira:
|
|
Gure inguruko literaturen historien antzeko euskal literaturaren historia bat
|
izan
nahi bagenu ere, goragoko orrialdeetan esandakoaren arabera zera onartu genuke: historia horiek posizio hegemonikoetatik idatziak izan direla, alegia, Euskal Herri penintsularreko euskal literaturak oso berandu (eta orduan ere ez oposiziorik gabe) ezagutu duen posizio batetik.
|
|
d) Poeten gorazarre
|
izan
nahi du.
|
2014
|
|
estatu modernoaren sortzaileek batasun linguistikoaren beharra ikusi baitzutennaziogintzaderitzon aginte programa zabalaren hasikeran. Programa hori inperio
|
izan
nahi zuten erresumetan hasi zen:
|
2015
|
|
Matalasaldiz, beste helburu batzuekin eman zen, apainketa nahiko klasikoarekin sortu zen, hemen, euskal antzerkigintzaren kalitatearen erakusleiho
|
izan
nahi baitzuen. Malgutasun honek indar handia zegoela erakusten digu, hobetzeko gogoa eta aniztasunaren gaitasuna hor zeuden.
|
2016
|
|
Sebastian Salaberriaren Neronek tirako nizkin (1964), Agustin Zinkunegiren Bizi naiak lege zorrotzak (1995), Balendin EnbeitarenBizitzaren joanean (1986), Santiago Onaindiaren Oroi Txinpartak (1988) eta Salvador Zapirainen Espetxeko negarrak (1985) eta Zigorpean (1985). Hortik abiatuta, demokratikoa
|
izan
nahi duen gizarte batentzako norabide anitzeko memoria proposatzen du, memoria pertsonalak esparru nahiz balio handiagoa izango lukeen memoria eredu bat. Azkenik, Lourdes Otaegi Imaz EHUko irakasleak ere Gerra Zibilearen lekuko izandako baten errepresentazio artistikoaz mintzo zaigu. Mikel Laboaren Lekeitioak:
|
2018
|
|
Lan honetan gauzatutako irekitzeak Torrealdaik (2000) milurteko honen hasieran marraztutako bide berriak urratzeko baliagarri
|
izan
nahi luke, zentsurarekin lotutako azterketa kualitatiboak egin ahal izateko ezinbestean erreparatu behar baitzaie bere alderdi ageriko edo formalari AGA ko txostenei eta debeku neurri errepresiboeiez ezik ikusezinago direnei ere zentsuraren diskurtsoaren eta egiteko moduaren barneratze kultural kontziente/ inkontzienteari eta alderdi autorizatzailearekin lotutakoei.... Ikerlariak nabarmendu bezala, zabala da zentsurak hartzen duen esparrua, luzea bere itzala eta, ondorioak, zenbatezinak:
|
|
1975," Kurdistan. Herri bat
|
izan
nahi zuen", 295 zk.,: 12
|
2020
|
|
3) Azkenik, erreketeen asmo behinena bazterkeria soziala eragitea da. Ez da indarkeria zuzena eta bortitza min fisikoa eragiten duena, baizik eta motela, publikoki desohorea sorrarazten duena, lekuko direnen oniritzia duena eta guztientzat zigorraren erakusgarri
|
izan
nahi duena: " Nahiago izango nukeen, mila aldiz nahiago, harrika hartu banindute, ostikoz jo eta garrasika iraindu banindute; baina minik gabeko oinaze hura barrua jaten ari zitzaidan" (104).
|
|
Era horretan, hiritarrek elikatutako topikoari jarraiki, hiri indiferentetzat aurkezten da Donostia. Hiri turistiko, pinpirin, handinahi eta frantsestua ageri da eleberrian, Kantauriko Paris
|
izan
nahi duen hiri ertaina. Postalezko agertoki horretan, ordea, tiroketa bat gertatzen da, eta berbenak, festak, poteoa eta aisialdi burgesaren jarduerak gailentzen diren giroa une batez eten egiten da.
|
|
hiztun gazteei euron iritziz euskal hiztuna zer den definitzen eta gauzatzen laguntzea. Gainera, zer nolako hiztunak
|
izan
nahiko luketen zehaztea eta xede horretara iristeko laguntza eskaintzea litzateke beste helburu bat gehiago.
|
|
Gaurko sailkapen batek, homologagarria
|
izan
nahi badu, nahitaez hartu behar ditu kontuan hizkuntzalaritzan 1980ko hamarkadatik hona hedatu diren ez akusatibo eta ez ergatibo terminoen bidez aditz intrantsitiboetan egiten diren bereizketak. Hizkuntzalaritza teorikoak eman dizkigu baliabideak Micoletaren lo egin motak aditz neutroak, edo Laffiteren deponenteak nahiz EGLU IIko nor izuna dutenak xehekiago aztertzeko.
|
2021
|
|
Nire idazkera osoan dago presente neure burua definitu, onartu eta gobernatzeko ariketa. Uste dut nitasunaren autoafirmazioa norbera denaren, norberak
|
izan
nahi duenaren eta norberarengandik izatea itxaroten denaren arteko tentsioei emandako erantzuna izan dela. (2022:
|
2022
|
|
Adiera negatiboen garrantzia ezin uka (OEHk zerrendan lehen postua ematen dio), baina osotasunari dagokien terminoek bizitzaren alderdi hori nahitaez barneratu behar dute, errealistak
|
izan
nahi badute, behintzat. Hitzaren errepikapena duten hitz konposatuei begiratzea interesgarria da, beraz, auzia baloratzeko.
|
|
Alderdi askotan ikusten da pedagogia, baina batez ere, eleberrian zehar protagonista bere buruarekin ez ezik mintzalagun dituen lagun, lankide eta bikotekideekin behin eta berriz bera denaz eta ez denaz dialektikan dagoelako eta generoaren eraikuntzan hainbat eta hainbat kontzeptu eta paradigma ematen dituelako. Are gehiago, aurrerago ikusiko dugun bezala, mari mutilaren definizioa egiten ahaleginduko delako eta, batez ere, bere desira eta berak
|
izan
nahiko lukeena edota gizarteak onartzea nahiko lituzkeen pertsona eta harreman horiek bilatzen nahiz irudikatzen pasako duelako eleberri guztia:
|
|
Testu horiek sortu eta irakurtzen dituzten pertsonentzat identifikagarriak eta erreproduzigarriak al dira? Lan honek ekarpen bat
|
izan
nahi du ildo horretan.
|
2023
|
|
XIX. mendeko lehen hedabideen berri
|
izan
nahi duenak ere badu non begiratu. Le Réveil Basque eta Eskualduna Altzibarrek (2005, 2008), Arbelbidek (2007) eta Bidegainek (2013) aztertu dituzte.
|
|
Jarduera pedagogikoaren bitartez ezaugarritu den pertsona ereduari ekarpena egiteko, eta baita garapen jasangarriko 18 helburuari erantzuteko, besteak beste. Zuzenean eragina
|
izan
nahi du ikasleen euskalduntzean, jarduera ludikoen eta antolatuen bitartez euskara eta euskal kulturekiko atxikimendua sustatuz, eta baita barne sendotasunean ere, emozioen lanketaren bidez une oro euren buruarekin eta ondokoekin konektatuz eta konfiantzazko testuinguru seguruak garatuz. Halaber, badira modu transbertsalean lantzen diren ezaugarriak ere.
|
|
Programak
|
izan
nahi duen izaera inklusiboari begiratzen badiogu, izaera horri une oro eutsi diola ondoriozta dezakegu. Izan ere, Totorikaguenak (2017) horren esanahia argitzeko azpimarratu zituen ardatzak aintzat hartu eta egikaritu dira.
|
|
Aurreko taulan azaldutako lau elementu horiek barneratuta, Booth eta Ainscowen (2015) arabera, inklusioa ikasle guztien ikaskuntza eta parte hartzea oztopatzen duten faktoreak gutxitzera zuzendutako amaierarik gabeko prozesu multzoa da; hain zuzen ere, hezkuntza komunitatearen kulturan, politikan eta praktikan eragina
|
izan
nahi duen prozesu multzoa.
|