Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 178

2000
‎Kontu eske ari zaiona sakramentuari gainez egindako Camus-en gizona da. Horixe izan nahi luke poetak, gizon bat, besterik gabe. Azurmendiren poesia Jainkoari berari oldartzen zaio, ez Jainkoaren irudi bati edo manipulazio bati.
2001
‎Inor gutxi ohartu zen arren, juan jose ibarretxek" Euskadiren bigarren eraldaketa ekonomiko handia" agindu zuen, uztailaren 11n lehendakaria hautatzeko Eusko Legebiltzarrean izan zen Osoko Bilkuran. Azaldu zituen 43orrialdeetan denetarik bazen ere, komunikabideek batez ere gai politikoen berri eman zuten eta hurrengo jaurlaritzaren izarretako bat izan nahi duen zientzia, teknologia eta eraberrikuntzari buruzko egitasmoak ez zuen oihartzunik merezi izan.
‎Euskara ren normalkuntza dela-eta agertu den" iritziargitaratua ren" aurkezpentxo bat izan nahi du lan honek.
‎Bestetik hizkuntzaren, kasu euskararen, egoera. Zenbat eta urrats gehiago eman hizkuntzaren normalizazioan, orduan eta kezkatiago jartzen da hizkuntza hori zanpatuta izan nahi duena, eta ondorioz, defentsa erreakzio gisa, orduan eta eraso bortitzagoak ematen dira.
2002
‎2. Euskaraz arituko litzatekeen unibertsitatea onuragarria litzateke, erabat. Ze kalte dakarkioke gizarte eleaniztuna izan nahi duen bati hizkuntza komunitate bateko kideek hezkuntza sistema bere osotasunean euren hizkuntzan izateak. Kalterik al dakarkie erdaldunei erdaraz ikasi ahal izateak?
‎Labur esanda, euskal irakaskuntzaeta ikerkuntza sistema propioa osatzetik datoz horiek guztiak. Hain dira nabarmenak ezen etorkizunean herri modura bizirik segitu nahi duten herriek eta kulturek, guzti guztiek, beren unibertsitatea izan nahi dutela; eta behar dutela. Gehiago oraindik, eskubidetzat dutelabe ren irakaskuntza sistema izatea eta kudeatzea, goi buruan unibertsitatea jarriz.
2003
‎Gure helburuak osotara erabilgarri izan nahi du, guk geure egiten baitugu" The future isn’t out there. It’s in here"
‎Konbentzimendua; beraz, gauza subjektiboa; beraz, esperimentalki frogatu ezina. Halere, lekukotasun bizi izan nahi duena.
‎Bada bat, orokorra eta Foru Komunitateko gizarte osoari dagokiona: gaur egun Nafarroan nor izan nahi duenak badaki euskara ahalik eta arrotzen izatea duela lehenbiziko egitekoetarik. Eta mezu hori jende arrunta —ez euskaldun, ez euskaltzale, ez abertzale den gehiengoa— barneratzen ari da.
‎Eusko Jaurlaritzara bulego orduz kanpo deitu, eta" jSeguridad!" dioen hitz hotsa entzuten da telefonoz bestalde, baina harek ere ez du zehazten zein segurtasun bermatzen duen. Iruñean bizi eta udalarekin harremanak euskaraz izan nahi dituenak, zerrenda berezi batean eman behar du bere izena, baina ez diot inori entzun nazien garaiko Alemanian oinarritutako metodoa denik (fitxatuta daude euskaraz hitz egin nahi duten iruindar guztiak, bai). Eta...
2004
‎Baina gazte garaiko lehen olerkietan atzean utzitakoso rterriari, mendiei eta Euskal Herri mitiko bati abesten bazion, 60ko hamarkadan gizarteak bizi zuen errealitatea renispilu eta salatzaile izan nahi zuen poesiagintzari ekingo zion. Urte haietan indartzen hasi zen giro abertzale eta kulturazalean zeharo inplikaturik, eguneroko lan eta zereginekin ez ezik, literaturarekin ere bultzada bat eman nahi izan zion berpizte sentimendu horri.
‎Horretarako literatura, eta poesia bereziki (hori baita Manexek beti gogoan daukan generoa), tresnatzat edo armatzat hartuko ditu. Gabriel Arestik" poesia mailu bat da" zioen bezala, eta hark baino lehenago Gabriel Celayak" la poesa es un arma cargada de futuro" zioen bezala, Erdozaintziren poesia" borroka baten elea" da," bere buruaren jabe izan nahi duen herri langile baten elea" (HH, 16 or.)," xixta zorrotzak" dituena, zorrotza" harri zorroztua bezalakoa" (NPI, 54 or.).
‎Gure herri langileak emeki emeki sortu ere du bere burruka elea. Poesia burruka bat da, bere buruaren jabe izan nahi duen herri langile baten elea; bere manifestazioetan, bere teatroetan, bere bertsolari saioetan, bere kantaldietan, bere toberetan, bere ikastoletan, bere alorretan, bere uzinetan, bere portuetan, bere elizetan, bere artista lantegietan, bere karriketan... daraman bere burrukaren neurriko elea. Dudarik gabe, hau ere da, neretzat, lehengo eta betiko poesia (HH, 16 or.).
‎Larreso rok egina hau ere, Sustrai bilalibu ruan, zenbait euskal korapilo askatzen saiatzen zen ordurako euskal deklinabideaz, euskal joskeraz edota aditzaz. Besteak beste, gramatika liburuen lagungarri edo osagarri izan nahi zuen. Honelako liburuen beharra gero eta handiagoa zen, ezta?
‎Literaturan eta artean, alderantziz, gune askea, gogoetak eta hausnarketak izan behar dutenaren paradigma. Horregatik, hain zuzen ere, eta Walter Benjaminen ideien inguruan, aldendu ziren gertakari edo faktiko izan nahi zuen guztitik. Hau da, enpirismo logikoaren filosofoengandik, horiek laidotzera ailegatu arte, 3 filosofo zientifikoena izurriaren antzeko zer edo zer bailitzan.
2005
‎Nire ikuspegiak, aldiz, objektiboa izan nahi du. Hau da, Kutxen izanaren iraupena ala muin aldaketa hautatzeari lotua.
‎Ni erabat sinetsirik nago gizaldi batzuen buruan zail egingo zaiela sinestea Europako nazio batzuetan herri batzuek libre izan nahi zutela eta ez zietela uzten. Libertatea gero eta handiago izan behar da eta izango da.
‎Baina Aristik bere esperientziatik hitz egiten duen arren, Aristi asko daude. Eta izan nahiko luketen gehiago.
‎Estekatzen, Xabier Mendiguren Elizegik bere blogean (ikus www. eiba r. org/ blogak/ mend igure n) gai beraren beste muturrari heltzen diola konturatzen naiz. Idazleak miretsia ala maitatua izan nahi du?
‎Norak suhiltzaile izan nahi du. ITURBE MAIZ, Arantxa// Odriozola Belastegui, Elena.
2006
‎Bagarela, alegia. Eta izan nahi badugu horretan jardun gara. Garaiz gabiltza.
‎Hor bazka zitekeen ederto, baina, hau da gure tragedia, poliki poliki, ETAren pisua gero eta astunagoa bihurtu zitzaion, gero eta jasanezinagoa. Erantzun bat eman nahirik Gizona bere bakardadean idatzi zuen lehenengo eta, ildo berean sakonduz, Soinujolearen semea, aldi berean ETAren historiaren laburpena eta epaia izan nahi duen nobela behin betikoa. Eta hortxe agortu zen.
‎Gure sentimendu primarioenen mundua da, zibilizazioak hondatu gabeko mundu bat, guk geuk galdu egin duguna baina, mirari baten bidez, urteko gaurik inportanteenean guregana datorrena, bereziki gure etxeko kiderik inozente eta garbienengana, umeengana. Olentzero umeen jeinu maitagarria da, eta ume txiki guztiek Olentzeroren laguntzaile izan nahi dute handitzean, maitasun hutsezko mundu zoragarrian bizi, hala nola Peter Panen Sekula Inoizko lurraldea. Olentzero da gure Peter Pan euskalduna.
‎(b/ i). BRIGHTFIELD, Richard/ Mendiguren Bereziartu, Pirata izan nahi zuen orbana. (i).
‎Tartalo izan nahi zuen laukia. (i).
‎Jainkosa izan nahi zuen hirukia. (i).
‎Jonek Jone izan nahi du. MARTIARENA INDART, Daniel// Ibañez Elosua, Ana.
‎Joshepamundak abeslaria izan nahi du. (i).
‎Guk maratoia korritu nahi dugu, euskararen herri guztiarekin batera korritu nahi dugu. Horregatik, inpartziala, baina konprometitua; konprometitua bai, baina independentea, izan nahi du Jakin ek.
2007
‎Batzuen ustetan halabeharrez, eta beste batzuek diote frankismoaren atzean zeuden ideologiek eredu autarkikoa ezartzea eskatzen zutela. Estatu bateko ekonomia batek besteekiko independentea izan nahi bazuen, barne nahikotasuna bermatu behar zuen; nolabait esateko, inportazioen ordezkapena areagotu behar zen eta ondasunak, kanpotik ekarri ordez, estatu barruan ekoitzi behar ziren.
‎Dena den, gurasoen nahiak eta ilusioak hurrengo belaunaldiaren bizkarrean uztea oso ohikoa da eta ez da bakarrik hizkuntzarekin gertatzen: futbolari izan nahi zuten gurasoek haien bi urteko semeari pilota polit bat oparitzen diote, eta umea futbolari bihurturik aitak esan ahal izango du" me he visto realizado en mi hijo", gertatutakoaren kontzientzia hartzen badu behintzat, batzuetan hori esango du kontziente izan gabe ere.
‎Ipuin honen metafora ederra da, ederra eta krudela, eta Euskal Herriaren erretratua ezin zehatzagorik kausitu dut bertan: garena, izan nahi duguna eta ez garenaren zergatia.
‎" Funtzionario izan nahi dut". Politikak eta goi mailako funtzionaritzak eskaintzen dituen soldatak eta gehigarriak nolabaiteko funtzionario —trebea, hori bai— izatea aholkatzen diete gazteei.
‎Interes eta aldarrikapen komunak daude administrazio estatalaren aurrean eta baita europar administrazioaren aurrean: boz propioa izan nahi dute kofradiek eta Jaurlaritzak Bruselan eta Estrasburgon, eta ez Madrileko Arrantza Ministerioaren delegazioaren barnean joan behar izatea euskal arrantzaren interesak defendatzera.
‎Idazlea idazle ez, beste edozer da. Eta okerragoa dena, sarritan, idazle ez, beste edozer izan nahi du.
‎Eta idazleak badaki. Idazle autodenominatzen da, idazle izan nahi du, idazle agertu nahi du... idazle ez, beste zerbait izateko. " Edergarria" dela jakinik, bere irudia saltzera prestatzen da.
‎Izan ere, Artetaren ikuspuntutik, teoria horrekin auzi ontologikoa konponduko litzateke baina auzi normatiboa erabat asaldatzearen ondorioz. Azken batez, aitortzea litzake nazionalismoak estatua beste helbururik ezin duela izan, nazio izan nahi badu behintzat. Estatuak bakarrik sor baditzake nazioak, orduan nazio izan nahi duten etnia guztiek estatua behar dute.
‎Azken batez, aitortzea litzake nazionalismoak estatua beste helbururik ezin duela izan, nazio izan nahi badu behintzat. Estatuak bakarrik sor baditzake nazioak, orduan nazio izan nahi duten etnia guztiek estatua behar dute. Arteta Moulinesen Manifestua baino nazionalistago hitz egiten ariko litzateke, halako teoria bat defendituko balu.
‎Moulinesen ikuskeran, dio Artetak, ‘nazio anitzeko estatua’ kontzeptuak contradictio in terminis bat ezkutatzen du. Autonomia handiena emanik ere, estatu hori zuzengabea izango da beti nazionalistentzat, ‘nazio bakarreko estatua’ izan nahi dutelako.
‎Aurkezpenean dioenez, udazkena zen, eta aldizkariko bertako bestelako datuengatik jakin dezakegu 1956koa dela. Eskaintzatik, berriz, badakigu aldizkaria izan nahi zuela (hiru zenbaki urtero), eta, horrelako aldizkarien antzera, bere atal finkoak izango zituela.
‎Nafarroan dema etengabea da, hori badakigu: egungo estatusa eta ordenamendu juridiko politikoaren aldekoen parean, euskal/ eusko fakzioa, edo tribua, beste euskal herrialdekoen kide, nazio izan nahi lukeena. Norgehiagoka hori dugu hemengo gertakarien motor eta gidari:
‎Horrenbestez, munduan zehar (ikus Letamendia 1999), demokrazian sakontzeko eskaera egiten ari diren hainbat arkitekto berri aurki ditzakegu —batzuek ez hain berri, esango lukete—; eta, nola ez, Europan ere bai. Euskaldunok horietako batzuk izan nahi dugu.
2008
‎Horrenbestez, arazoa zehatz mehatz jarri behar da mahai gainean, ahalik eta gehien baztertuta abstrakzioak eta toki komunak. Nola has gaitezke mahaigaineratzen, hemen eta orain, gure bizikidetza, garen bezalakoak izanda edo izan nahi genukeen bezala izanda. Zein itun elementu komun partekatu behar ditugu?
‎Gutxieneko subiranotasuna bermatzen duen estatu edo tresnaren bat duten nazio edo komunitate politiko guztietan, arazo nagusietako bat da lurralde horietara iristen diren pertsona migranteen hiritartasuna lehendabizi, eta nazionalitatea ondoren41 Estatu subiranoa duten nazio guztiek, edo izan nahi duten guztiek, nahi eta nahi ez hausnartu behar dute arazo horretaz. Ahalik eta berme gehienekin egitea, bestalde, erabakigarria izango da gizarte horretako bizikidetza demokratiko eta anitzarentzat, bizikidetza eta kalitateari eragingo baitio, eta, halaber, gizartean ez da lehen mailako eta bigarren mailako hiritarren arteko edo integratuen eta baztertuen arteko bereizketarik egingo42 Arazoari ez zaio irtenbidea emango hiritartasunaren eta nazionalitatearen arteko desberdintasunari uko eginda, edo bata ezabatuta bestearen mesedetan, edo pentsatuta hiritar eskubideak" unibertsalak" direla eta nazionalitate eskubideak" norberaren aukerakoak" direla; arazo nagusia da bien arteko lotura eta batetik besterako urratsa nork eta nola definitu behar duen.
‎Batetik, oinarrizko hiritar eskubide gehienak eta nazionalitate politikoko gehienak bermatuta dituzten pertsonak daude (Espainiako eta Frantziako Estatuetatik etorritako pertsonak eta inposatutako bi nazionalitate horietako bat onartzen eta hala izatea nahi duten euskaldunak). Bigarrenik, oinarrizko hiritar eskubide batzuk bermatuta eta izan nahi duten nazionalitate politikoa aukeratzeko eskubidea ez duten pertsonak daude (euskaldunak eta hala izan nahi duten Espainiako Estatutik etorritakoak). Eta azkenik, hiritar eskubideak ez dituzten pertsonak eta kolektiboak daude, eta jatorrizko nazionalitatekoak baino ez dituzte(" hegoaldeko" herrialdeetatik etorritako immigrante gehienak).
‎Batetik, oinarrizko hiritar eskubide gehienak eta nazionalitate politikoko gehienak bermatuta dituzten pertsonak daude (Espainiako eta Frantziako Estatuetatik etorritako pertsonak eta inposatutako bi nazionalitate horietako bat onartzen eta hala izatea nahi duten euskaldunak). Bigarrenik, oinarrizko hiritar eskubide batzuk bermatuta eta izan nahi duten nazionalitate politikoa aukeratzeko eskubidea ez duten pertsonak daude (euskaldunak eta hala izan nahi duten Espainiako Estatutik etorritakoak). Eta azkenik, hiritar eskubideak ez dituzten pertsonak eta kolektiboak daude, eta jatorrizko nazionalitatekoak baino ez dituzte(" hegoaldeko" herrialdeetatik etorritako immigrante gehienak).
‎Enpresariak pozik omen daude azterketaren emaitzekin, zeren konturatu baitira gazte iritsi berriek balio interesgarriak dakartzatela: sekulako gogoa dute euren balioa frogatzeko, denetan ikusten dute lehia, zenbat eta gehiago jokatu, areagotu egiten zaie enpresarekiko interesa, ahalmen handia dute datu asko kudeatzeko, sari handiak espero dituzte, ekarpenaren araberakoak, heroiak izan nahi dute, eta inporta zaie enpresaren ikuskera, jendearekin elkar eragiteak kitzikatzen ditu, taldean sinesten dute, eta prest daude arriskuak hartzeko.
‎Terra Sigillata (Txalaparta, 2008). Irizpide" estilistikoz" eginiko auto sailkapen horri kasu eginez gero, J.A. Arrietaren nobela bakoitza proposamen estetiko konkretu eta berrituaren mamitzea da, eta pentsatzekoa da azken nobela honek ere, Terra Sigillata k, proposamen estetiko berria izan nahiko duela, urrats estetiko berria izan nahi duela J.A. Arrietaren nobelagintzan. Terra Sigillata ren irakurketa patxadatsua egin ondoren, urrats ausarta egin duela iruditu zait, eta batez ere, jakin du urrats estetiko berri hori orain arteko ibilbide literarioarekin solasean jartzen, kateatzen.
‎Terra Sigillata (Txalaparta, 2008). Irizpide" estilistikoz" eginiko auto sailkapen horri kasu eginez gero, J.A. Arrietaren nobela bakoitza proposamen estetiko konkretu eta berrituaren mamitzea da, eta pentsatzekoa da azken nobela honek ere, Terra Sigillata k, proposamen estetiko berria izan nahiko duela, urrats estetiko berria izan nahi duela J.A. Arrietaren nobelagintzan. Terra Sigillata ren irakurketa patxadatsua egin ondoren, urrats ausarta egin duela iruditu zait, eta batez ere, jakin du urrats estetiko berri hori orain arteko ibilbide literarioarekin solasean jartzen, kateatzen.
‎Bat eta bi taldeetako jendea interesatzen zaio Isabeli, eta niri ere bai. " Bizimodu zaila izan nahi baduzu izan zaitez emakume, lesbiana eta idazle" bukatu zuen hitzaldia," orduan ulertuko duzu hiena ez dela urruti bizi, bere herrian baizik; urtean behin larrua jotzen duenean ikaragarri gozatzen duela; eta kakak... kakak zapore ona duela. Akaso zuetako inork probatu du?". J
‎Banaketa enpresa bat izanda, zer dela-eta xahutu ditu Eroskik zortzi milioi euro berea ez den negozio batean, informatikan? Bere esku izan nahi duelako bere 3.000 dendek sortzen duten informazioa: salerosketak, eskariak...
‎harriturik geratzen naiz idazten diren ergelkeria batzuekin. Euskal Herriko unibertsitateek, munduan zerbait izan nahi badute (nazioarteko sailkapenetan ez dira ageri), hortik jo dute, ez dute beste aukerarik. Unibertsitatea izan beharrean akademia bihurtu nahi badute ez dute hortik joan behar, bistan da.
2009
‎Estitxuk pirata izan nahi du
‎— Espektakuluaren kulturaren garaia da hau. Gaur mundu guztiak izan nahi du protagonista, denek nahi dute erakutsi zer dakiten egiten, eta bide batez, arrakasta izan. Horra hor MySpace edo Youtube:
‎Lurraldeari nolako garrantzia ematen zaion, mugak zuzen zedarritzearen garrantzia erabakigarria izan daiteke. Hau da, probintzia edo herri txiki bat galtzea huskeria izan daiteke inperio batentzat, bai, baina funtsezkoa izan daiteke nazio estatuak izan nahi duen batasun espiritualari eusteko. Batzuetan, lurralde txikiak galdatzeak ez du planteamendu razional batekin zerikusi handirik (arrazoi militar, estrategiko edo ekonomikoekin, kasu), baina bai har dezakeen dimentsio espiritualarekin; horra hor Gibraltar, espainiarrek eurentzat eskatzen dutena.
‎Baina, nork sartu eta ateratzen ditu idazleak" talde" horren barruan? Inork galdetu al digu talde horretako partaide izan nahi dugun. Inork galdetu digu egotekotan talde horren barruan bakarrik egon nahi ote dugun?
‎Ez da harrigarria gure usteak, sinesmenak, hipotesiak eta teoriak sarri askotan faltsuak gertatzea. Halere, nolabait esanda, uste horiek egiazko izan nahi zuten. Beste aldetik, arazoak, errealitatetik baino, guregandik ere etor daitezke, eta zehaztasunak eskatzen duen ahaleginaren aurrean alfer edo nagi joka dezakegu.
‎Euskal kultur erakundeak jarraipen lan hori segituko du, eta aberastuko ondoko hilabeteetan, euskal kulturaren baliabide zentro emankorra izan nahi baitu.
2010
‎Goscinny eta Tabari komikigile frantsesen pertsonaia etorri zitzaidan burura Pedro Hernandezek Eusko Jaurlaritzako Berrikuntza eta Energia sailburuorde izateari utzi eta Tecnaliara joango dela jakinean. Izan ere, Iznogoud bisirrak kalifa izan nahi zuen kalifaren ordez, eta PSEk Jaurlaritza hartu zuenean Pedro Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo sailburua izango zela pentsatu genuen askok. Bere aspaldiko militantzia sozialistak, 1990eko hamarkadan Bizkaiko Foru Aldundiko Ekonomia Diputatu izanak eta EUVE enpresa teknologikoaren zuzendaritza nagusian eginiko urte luzeak kargu horretarako predestinatzen zutela ematen zuen.
‎Mihi gaiztoek diotenez, berak ere uste hori zuen. Beraz, sailburu izan nahi zuen sailburuordea izan ei da.
‎Aldaketarik garrantzitsuena hezkuntza bera ulertzeko ikuspegi berriak ekarri du: egungo hezkuntzak ez du jarraitu nahi ikasleari informazioa transmititzeko tresna soila izaten; bizitzarako baliagarri izango zaizkion esperientziak eskaintzeko gunea ere izan nahi du. Ondorioz, eduki kontzeptualen aurrean esperientziak eta ikasketa esanguratsuak lehenetsi dira, eta ikasketa prozesu parte hartzaileak sustatu, ikasleen interes eta testuinguruarekin lotutakoak.
‎Gerra zibila piztu berritan jaio zen Joseba Intxausti, Seguran (Gipuzkoa), 1936ko uztailaren 29an. 12 urte zituenerako garbi zuen fraide izan nahi zuela eta, horretarako, Arantzazura joan nahi zuela. Frantziskotarren santutegiko seminario txikian hasi zituen, beraz, ikasketak 1948an.
2011
‎K. Mitxelenak ikusi zuen frankismopean kostata landutako Euskaltzaindiaren berpizte apala Zaitegik arriskuan jar zezakeela. Eta hori gutxi ez zela, euskal kulturgintzaren lider berak izan nahi zuen. Biak ere arrazoi nahikoa A. Arrueren (erregimenaren ildo euskaltzale zentsuratzailearekin) eta Villasanteren (Arantzazuren) laguntzarekin, eta A. Irigoienen protagonismo nahia baliaturik, Zaitegi erdigunetik periferiara bultzaka igortzeko.
‎Propaganda kanpaina serioa izan da, eta museoak jada irekiera bereziak planifikatu ditu espero den ikusle zaparradari aurre egiteko. Benetako margolariak, beste garaietako tailerren lan sistemak mantendu eta paisaia ulergarriak egiten dituztenak, beti dira ongietorriak, batez ere tentu handiz aurrerakoiak izan nahi duten hirietan. Agintariek lasaitu hasperen batez aldarrika baitezakete kulturari arreta eskaintzen diotela performer biluzi baten ondoan argazkirik atera behar gabe.
‎Kritika eraikitzailea izan nahi dute lerrook. Beti uste izan dut fede onez jarduten dutela politikariek.
2012
‎Baina, balizko irakurle hori, orain ikuspuntu horretatik irakur dezazun eskatzen dizut, alegia, sasiko Historiaren kontra eta egiazko Historiaren alde idatzitako ohar luze baten modura. Ahaztu barik, betiere, egiazko Historia deitu dugun hori izatez kritikoa dela, interpretazio desberdinei irekia, eta hala izan behar duela egiazkoa izan nahi badu. Alegia, egiazko Historia kritikoa da berez, eta ez batzuen errelatoa, absolutua, arauemailea eta unidirekzionala.
‎munduko inperiorik handiena sortu dute, India bera ere berenganatuz, eta hori ez da kasualitatez suertatu, ez, britainiarrak indiarrak baino hobeak direlako gertatu da. Garbi dago, beraz, zein den indiar gazte batek segitu behar duen bidea bizitza honetan arrakasta izan nahi badu: britainiarrak imitatzea, areago, britainiarra bihurtzea osoro.
‎Aurrekoan hasitako lanaren jarraipena izan nahi duen honetan, beraz, euskal postmodernitate literarioaz kontu teoriko batzuk laburki komentatu ondoren, zeregin kritikora pasatu naiz eta postmodernitatea XXI. mendeko bi narratiba lanen analisi kritikoan aplikatu dut, fokua krisian omen dagoen subjektu postmodernoaren irudian jarrita. Teoriatik testu praktikaren esparrura igaro nahi izan dudanez, hurrengo pausoa subjektu ezegonkor hori pertsonaia postmoderno berreraiki batean bihurtzean zetzan, kasu honetan euskal pertsonaia eroekin parekatuz lortu dena.
‎Baina ez dago inolako zalantzarik ez dela mailegurik eskatu behar supermerkatuan erosketa egiteko. Bestela esanda, ongizate sistema izan nahi badugu, aberastasun eta diru sarrera nahikoa sortu dugu sistema hori finantzatzeko, oker handia delako maileguetara jotzea gizarte politikak finantzatzeko. Murrizketak dira horrelako jokabidearen ondorioa.
‎Denak daude gaur kalean, baina noizean behin agertzen dira oraindik italiar taldeetako militante ohiak munduan zehar, sasian bizi izan direnak, eta estraditatuak izateko arriskuan daudenak. Curciok pertsona izan nahi duela eta ez ikurra esaten du liburuan, baina bere bizitzan garrantzi handia eman izan dio bere garaiko memoria militantea eraikitzeari. Morettiri galdetzen diote elkarrizketa egileek —Carla Mosca eta Rossana Rosanda— memoria eta kartzelaren edo ahanztura eta askatasunaren artean aukeratzeko, eta" eman askatasuna eta memoria" esaten du.
‎Poliarkiaren beste ezaugarri baten isla Vlad Nancaren lanetan aurki zitekeen Rennesen. Errumaniar artistak Sobiet Batasunaren eta Europar Batasunaren banderen koloreak trukatu zituen, Jada ez dakit zein batasunaren partaide izan nahi dudan izenpean. Sobietar blokearen erorketa eta gero," mendebaldeko" lurraldeetan demokrazia eta kapitalismoa elkarrekiko beharrezkoak diren bi osagai gisa aurkeztu dizkigute, demokraziaren askatasuna kapitalismoaren gizabanakoaren erabaki askatasunarekin lotuz.
‎Ahotsenea, Irudienea, K@bia, Szenategia, Saguganbara, Platerunea, eta Landakoko ohiko azoka bera. Disko eta liburuetatik harago, beste diziplina batzuen agerkari eta arnasgune ere izan nahi du Durangok. Eta datuek diote jendeak erantzun duela, jende gehiago gerturatu dela, eta kultur eskaintza ederra izan dela, eta saldu egin dela.
2013
‎Baina funtsean arrazoi berdinengatik eta betiko elkarren arteko etsaien kontu doa gatazka, eta ondorio lazgarrienak, beti bezala, jende xumeenak pairatzen ditu. Eskualde geopolitiko horretan, identitate erlijioso muturrekoen gatazkaren azpitik, natur baliabideak eta lurraldeak kontrolatzeko betiko jokoari eusten diote munduan boteretsuak izan nahi dituzten estatuek eta horiek zerbitzatzen dituzten botere ekonomikoek.
‎Pentsalari postmodernoen gogoetekiko leiala izan nahi duenez gero, Mardones saiatzen da deskribatzen, ahalik eta zehatzen, pentsalari horien planteamenduak. Baina gure autorea ez da laburpen lanean geratzen, berea ez baita lan tekniko neutrala egitea; bere balorazioa orriz orri, autorez autore tartekatzen da.
‎Proposamen estetiko horrek alde politikoa ere badu, sistemarentzat integraezina izan nahi duen neurrian, modernitatearen logikari aurre egiten dion estetika, hain zuzen ere.
‎Berriro azpimarratzen du Mardonesek postmodernitateak ekar dezakeen paradoxa: guztiz libertario izan nahi duenak fundamentalismorako oinarriak ipin litzake. Modu horretan, guztiz aurrerakoia aurkezten den postmodernitatearen proposamen erlijiosoak premodernitatearen egoera dogmatikora eraman gaitzake.
‎Azken batean, erlijio lighta da, ezer aldatu nahi ez duena, esperientzia politak eta lasaigarriak izan nahi dituena, intimismoaren labirinto ilun ezkutuan, amildegitik behera jaurtikitzen den bizipena. Ondorioz, postmodernitatearen bizipen espirituala eta erlijiosoa askatasun proiektu indibidualista eta burgesa bilaka daitekeelarik, munduan dauden pobreek eta baztertuek ezer gutxi espero dezakete giro kultural berri horretatik.
‎Modernitatearen gaixotasunen aurrean, kristautasunaren ikuspuntu kritikoa garatzen lagun dezake postmodernitatearen ekarpena kontuan hartzeak, modernitatearen proiektua itsu itsu bermatu eta zilegitzen duen kristautasun mota oso arriskutsua izan baitaiteke. Izan ere, modernitatearen gaixotasunen aurrean terapeutikoa izan nahi duen kristautasun batentzat, postmodernitatea lagun estimagarria izan daiteke.
‎Zer gertatzen da? Ez ote da bakarrik kapitalismoa amiltzen ari, baita bere alternatiba izan nahi zuen euskal kooperatibismoa ere, arrakalatzen ari ote da? " Euskal" diogu, gurean baino, munduan zehar kooperatibismoak abizen hori daramalako.
‎Eta hirugarrena Berenger Laymond 31 urteko bidartarrari eskainia izan zaio, En attendant mieux (Hobea igurikatuz) izeneko instalazioarentzat. Artistak kartoi lumaz egindako arkitektura paisaiaren instalazioak mundu utopiko baten isla izan nahi duela adierazi nahi du.
‎EH11kolore ekimenarentzat euskara da Euskal Herriko zazpi lurraldeetako hizkuntza komuna, eta, ondorioz, eremu horretan guztian arituko da lanean bere helburuak hedatzen eta garatzen. Aldi berean, gure herrian bizi diren beste hizkuntza eta kultura guztietako pertsonen topalekua izan nahi du euskara lokarri gisa darabilen gizarte askotariko honek.
‎Hor ere, pastoralak azken hamarkada hauetan berarekin dakarren kontraesan nagusi bat: horretan partaide izan nahi dutenak asko izatea eta horien artean euskaradunak oso gutxi! Hor ere, azken batean, euskararekiko zinezko axolarik eza eta errespetu falta...
2014
‎Baina nondik nora? Nik sekula ez nuen esan aktore izan nahi nuenik. Zinetik oso gertu egon nintzen, baina ez nuen sekula aurpegirik jarri.
‎Nik txikitan esaten nuen eskultorea izan nahi nuela, jaiotzetako figuratxoak gustatzen zitzaizkidalako. Baserrian buztinarekin egiten nituen eta taula batean ipintzen nituen, sikatzeko.
‎Antzerkiola Imaginarioa edo FTI (Fabrica de Teatro Imaginario) 1998an sortu zen Mina Espazioan, Bilboko Guggenheim museoa sortzen den une berean, hiri berean. Mina diziplina anitzeko espazio artistikoa zen eta alternatiba soziokultural eta artistiko baterako gune izan nahi zuen hasieratik, toki ireki bat bertatik bertarako harremana izango zuena bertako artistekin.
‎Bestetik, aldizkariak formatu digitala ere izango du, baina sortzearekin batera" agortua" dela adieraziko duena. Papera izatea nahi da erreferentzia, eta aterako den tirada neurtua izango da, ia ia eskatzen duen horri begira aterako baita, uneen isla edo gordailu izan nahi duen paperekoa. Paperezko kontzertuetan bezala atonduko dira filmen eta antzerkien saioak ere; ordu erdi lehenago hurbilduko dira entzuleak, ardo bat hartuko dute sarrera gisa eta gertutasunetik abiatuko dira saioak:
‎Eta jainkotzen sentitu zaren neurrian, eztuzu izan nahi ukan aita barkatzaile, herejeen mazo baizik[...]
‎Euskaltzaindiak Arantzazura deitutako Euskaltzaleen Biltzarrak garaiko euskaltzaleen egoeraren agerpen bat izan nahi du, klandestinitatetik aterata, hori baita lehen bilera agerikoa.
‎Bi ezaugarri ditu: lehena, lan kolektiboa izan nahi du, eliz ikastetxe guztietako jendea bildu nahi du, elkarrekin lanean jarri, auzolanean jardun; bigarren ezaugarria, kultura jasoa egin nahi du, gai guztiak euskaraz landu eta jorratu.
‎Euskararen aldeko mugimendu edo organizazio izan nahi zuen hura ibiltzen hasi orduko bukatu zen. Porrota da epitafio.
‎Dimisio baldintzatua dela esango nuke. Baldintzatua, eta baldintzatzaile izan nahi duena.
‎Horregatik diot baldintzatzaile izan nahi duela dimisioak, zortzi puntu horiek betetzera zuzendua dagoela guztiz.
‎3 Gerra zibilaren karietara Euskal Herrian erail eta jazarritako apaiz eta fraideen izen ona errebindikatzean, liburu honetan egiten denez, ezinbestean datozkigu gogora Espainiako estatuan errepublikazaleek eraildako martirien beatifikazioak. 1992an 122 izan ziren, Erroman, dohatsu aitortuak; 2007an, oraingoan ere Erroman, 498; 2013an, Tarragonan, 522 Non eta Tarragonan hain zuzen, Vidal i Barraquer ‘nazionalen’ jazarpenetik ihesi erbesteratua eta gerra garaian librea izan nahi zuen Elizaren bozeramaile nagusia izan zenaren Artzapezpikutegian bertan.
‎Ernea ematen zuen oso. " Zer izan nahi duzu handitan?" galdera leloa egin zion behin gu bezalako heldu zozo batek. Hark, bere bost urteen talaia surrealistatik, ez zuen dudarik izan:
‎Hark, bere bost urteen talaia surrealistatik, ez zuen dudarik izan: " Handitan frantsesa izan nahi dut". Eta ez, ez zen Baionan gertatu, Donostian baizik.
‎Kaustiko eta esajeratuki laburbilduz: denok izan nahiko dugu idazle, baina inork ez du irakurle izan nahiko. Gertatuko da.
2015
‎Ari garen kasu hauetan, etxeetan gerta zitezkeen su kalteetan laguntzen zen. Esaterako, 1987tik aurrera, hiru urtez, hilero hilero, Markina Xemeinen biltzen ginen zer ginen eta zer izan nahi genuen aztertzen. Elkarteen betiko estatutu eta dokumentuak aztertu, eta nola haietatik onena hartu, eta beste gauza batzuk hobetu.
‎Zarautzen janzten ginen fraide eta botoak profesatzen genituen, pobrezia, obedientzia eta kastitatea. Batere bokazio gabe, baina nola atera asmatu ezinean, fraide izan nahi genuela itxura emanez pasatu genuen Zarauzko urtea. Obedientzia edo menpekotasun itsua adierazteko ekintza irrigarri pila bat eginez.
‎Helburua zen laborari ttipi ala ertainak, baita gure laborantza eredua defenditzea, eta ere, existitzen ez zen Iparraldearen eraikuntzan parte hartzea. ELBk nekazaritza sindikatua izan nahi zuen, baina ere momentu berean aktore soziala, proiektu politiko global baten zerbitzuko, Euskal Herrian eta harago ere begiratzen zuena! Gauzak globalitatean tratatzea zuen helburua:
‎Ondorioz, ez da begiratu behar subjektu horiek ‘egiazkoak’, ‘berezkoak’, ‘gezurrezkoak’.. ote diren, eraginkorrak diren edo ez da aztertu beharrekoa. Euskalgintzak, eraginkorra izan nahi badu, darabilen estrategiari buruz galdetu/ hausnartu behar du: nazioa eta euskara (erlatibismo linguistiko gogorra) edo nazioa eta euskaltzaletasuna (erlatibismo linguistiko biguna) elkartzea euskararen normalizaziorako estrategia eraginkorra al da?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia