2001
|
|
|
Gauza
bera gertatu zen Sokal en kasuan. 1996ko udaberrian, EEBBetako argitalpen postmoderno batean, Social Text aldizkarian," Transgreding the Boundaries:
|
2003
|
|
Hara, dirua, fama eta, argi dago, boterea ere onak dira, soilik gizabanakoak bere burua eta besteena administratzen dakien neurrian, morrontzarik gabe.
|
Gauza
bera gertatzen da taldeen kasuan. Hau da, inor mendean hartugabe eta inoren mendean sartu gabe.
|
2004
|
|
|
Gauza
bera gertatzen da filmekin. Pelikula guztietan agertzen dira esanahiez betetako irudiak.
|
2005
|
|
|
Gauza
bera gertatu da Ratzingerrekin. Defendatzaile izendatu baino lehen idatzi zituen liburuak benetan bikainak dira.
|
2006
|
|
Olaziregik (2002), Oñederraren nobelaren inguruan, artifizio literario gutxikoa baina forma literario aldetik trinkoa zela esan zigun.
|
Gauza
bera gertatzen zaio Teresari, artifizio gutxi baina dudatu ezineko trinkotasuna duela, eta azken adibide gisa aukeratu dugun Ixiar Rozasen Edo zu edo ni (Erein, 2000) nobelako Grazianari beste horrenbeste gertatzen zaio. Laburtu bagenu, Grazianak aztertu ditugun beste hamaika pertsonaia femeninotatik ikasi egin duela esan genuke, eta, batez ere, Zergatik Panpoxeko ama edo Teresatik.
|
2007
|
|
Bizkaiko kasuan, bereziki, euskarak atzera egin bazuen ere, Bilbora etorri zen komunista baten esanetan, ez zen gauza bera gertatu folklorean, dantzei eta musikari zegokienez; izan ere txistua eta euskal dantzak nonahi ikusten ziren udako jaialdietan.
|
Gauza
bera gertatzen zen abertzaleek erabiltzen zituzten milrayas prakekin, euskal izenekin eta Athleticeko jokalarien euskalduntasunarekin.
|
2009
|
|
1984ko munduan bizi diren pertsonen kosmobisioan kritikarako lekurik ez dago, ez dago ezer txarra, hitza bera ere ez da existitzen.
|
Gauza
bera gertatzen zaigu gure" tabu" ekin. Kultura batzuetan, baita gurean ere, hitz batzuk esatea, edo izen batzuk aipatzea, tabu bat da, ezin dira esan, horrela tabua dena neurri batean desagerrarazi nahi da, existituko ez balitz bezala.
|
2010
|
|
ingelesaren zabalkuntza ona da munduko gizartearen komunikaziorako, mundua justuago egiten du eta, praktikan, lana bilatzeko ingelesa ezinbestekoa da.
|
Gauza
bera gertatzen da kronika ekonomikoekin, mezuak behin eta berriz errepikatzen dira horiek onar ditzagun: " laster dira pentsioak ordaindu"... eta horregatik etorkizunean 85 urte arte lan egin dugu.
|
2013
|
|
|
Gauza
bera gerta daiteke erlijioarekin. Erlijioa gero eta anitzagoa delarik, gizakia konturatzen da erlijio ezberdinen esperientzia izan dezakeela.
|
2014
|
|
Esate baterako, Lur/ Lurra biak emakumezkoentzako ematen dira, nahiz eta Elur bezala Lur ere rz amaitu, eta irizpide fonetikoen arabera, gizon izena lukeen.
|
Gauza
bera gertatzen da Itsaso, Izadi eta Lilirekin, amaierari erreparatuta gizonezkoenak lukete; emakumeentzakoak dira, ordea. Izendegiak izen horiei buruz ematen duen azalpenak jartzen gaitu arrastoan:
|
2017
|
|
Politikari ez zaio umorea atsegin, ez dio grazia ikusten.
|
Gauza
bera gertatzen zaie erlijioei. Zenbat eta serioago hartu beren burua, are eta grazia gutxiago egiten die umoreak.
|
|
|
Gauza
bera gertatzen da kultur komunitate identitateekin: modernitatea, kapitalismoa ezin dira ulertu estatu nazioen eredua ulertu gabe.
|
2021
|
|
Esparru publikoko eztabaidatik eta ekimenetatik at zeuden.
|
Gauza
bera gertatu zen lagunen taldeetan ere. Elkarrizketetan askok aitortu duenez, gurasoen edo senideen artean ez zeuden iritzi politiko partekatuak, eta, gai politikoak solasean agertzen baziren, gatazka iturri izaten ziren.
|
2023
|
|
Sakoneko eraldaketaren aldekoek Kultura Birsortzaile eta Ekonomia Birsortzaile deritzon ikuspegiari heldu diote; hain zuzen, gero eta indartsuagoa da ikuspuntu hori, eta erro sakonak ditu.
|
Gauza
bera gertatu da Ekonomia Zirkularrean buru belarri diharduten pertsonekin; izan ere, Ellen MacArthur Fundazioak zehaztu duen eta orokorrean onartu den definizioaren arabera, ekonomia eredu hori berez da birsortzailea, diseinatuta dagoen moduagatik.5 Ikuspegi sakonago horiek ekodiseinua eta bizi zikloaren kudeaketa bateratzen dituzte: Michael Braungart eta William McDonoughek garatutako cradle to cradle (sehaskatik sehaskara) diseinu ereduak hala definitu zuen, baita Janine Benyusek garatutako biomimetismoak ere.6 Ikuspuntu horiek argi eta garbi aldentzen dira ‘hartu, egin, erabili, bota’ eredu tradizional eta linealetik, eta eredu zirkularrera gerturatzen dira:
|